logo
  • 088 - 000 15 15
  • info@kasteelfeesten.nl
  • Home
  • Alle locaties
  • Trouwen
  • Zakelijk
  • Inspiratie
Stel jouw offerte samen
logo

Exclusieve locaties voor een bruiloft, feest of zakelijke bijeenkomst

  • over ons
  • contact
  • 088 - 000 15 15

Werkdagen tussen 09.00 en 17.30 uur

  • Home
  • Alle locaties
    • Beoordelingen
  • Trouwen
  • Zakelijk
  • Inspiratie
Stel jouw offerte samen
  • Home
  • Inspiratie
  • Je evenement perfect geregeld? Beantwoord zes vragen!

Je zakelijke evenement perfect geregeld? Geef antwoord op deze zes vragen!

Je bent van plan om het nieuwe jaar goed te starten met een inspirerend evenement. Maar… waar te beginnen? Hoe zet je een écht waardevol evenement neer waar mensen met een goed gevoel op terug kijken? Voordat je vol enthousiasme begint met organiseren: ga eens rustig zitten en geef antwoord op deze zes vragen.

  • Zakelijk

1.      Waarom organiseer je dit evenement?
Reden voor een bedrijfsevenement? Wil je de (wel of niet) behaalde doelstellingen graag met het personeel delen, of hebben jullie een resultaat behaald wat gevierd moet worden? Misschien wil je jouw belangrijkste relaties wel uitnodigen voor een nieuwjaarsborrel of wil je belangrijkste klanten in de watten leggen. Als ‘het waarom’ van je evenement helder is, kun je pas doelen gaan bepalen. Als het doel is om tevredenheid bij werknemers te vergroten, is de insteek van het evenement natuurlijk anders dan wanneer je het relatienetwerk wilt vergroten. Het vaststellen van het doel is het startsein voor de rest van de organisatie!

2.      Wie is de bezoeker van het evenement?
Wie komen er op het evenement of wie moeten er sowieso komen? Waar worden deze mensen blij van? Wat spreekt hen aan? Het is belangrijk om eerst de doelgroep in kaart te brengen, en te bedenken uit wat voor soort type mensen de groep bestaat. Door de wensen en interesses van deze doelgroep vervolgens te achterhalen, kun je de aankleding en invulling van het evenement bepalen. Uiteindelijk zijn dit natuurlijk de mensen waarvoor je het doet!

3.      Welke presentaties en onderwerpen spreken die bezoeker aan?
Je hebt de doelgroep duidelijk voor ogen. Nu is het de kunst om een passend programma te bedenken die bezoekers willen horen en entertainment te regelen dat past bij de doelgroep. Of misschien wil je helemaal geen sprekers, maar wel een goede boodschap overbrengen in de vorm van een motiverende speech. Hierop volgt vanzelfsprekend een globaal programma met presentaties, onderwerpen en activiteiten die tegemoet komen aan die wensen en behoeften. Kom je er niet uit? Ons team is gespecialiseerd in het neerzetten van evenementen voor alle doelgroepen!

Het Oude Magazijn in Amersfoort.

Het Oude Magazijn in Amersfoort.

Het Oude Stadhuys in Gouda

Het Oude Stadhuys in Gouda

Het Spaansche Hof in Den Haag

Het Spaansche Hof in Den Haag

Het Centraal Ketelhuis in Amersfoort

Het Centraal Ketelhuis in Amersfoort

De Veerensmederij in Amersfoort

De Veerensmederij in Amersfoort

Oranjerie Hydepark in Doorn

Oranjerie Hydepark in Doorn

De Veenderhoeve in Veenendaal-De Klomp

De Veenderhoeve in Veenendaal-De Klomp

Mobiele eventlocatie

Mobiele eventlocatie

Kasteel de Schaffelaar in Baneveld

Kasteel de Schaffelaar in Baneveld

4.      Welke uitstraling past bij het bedrijf en de doelgroep?
Een klantendag of een nieuwjaarsreceptie vereisen nogal wat verschillende aandachtspunten. Een zakelijk evenement vraagt om een zakelijke uitstraling en nuttige informatie. De focus bij een groot nieuwsjaarsborrel ligt op entertainment en een hoge funfactor. Kies eerst de perfecte locatie voor het evenement, eentje die past bij je doelgroep. Maak de aankleding tot een eenduidig geheel door het logo en de huisstijl terug te laten komen. Het evenement wordt op die manier ook echt júllie bedrijfsevenement.

5.      Wanneer is het evenement?
Deze vraag is pas te beantwoorden als duidelijk is om wat voor evenement het gaat en wat het doel is. Het begin van het nieuwe jaar leent zich prima voor een zakelijke meeting met een inspirerende kick-off of een gezellige nieuwsjaarsborrel. En, het lijkt voor de hand liggend, maar plan een evenement nooit te dichtbij drukke periodes met feestdagen of vakanties, zorg altijd voor een kleine buffer.

6.      Wat is het budget?
Last but not least: het budget! Het budget dat beschikbaar is gesteld voor het evenement kun je globaal gaan verdelen. Dit is belangrijk om te bepalen wat je met dit geld kunt en wat niet. Maak eerst een lijstje van wat echt nodig is, zoals locatie, catering en aankleding. Daarna kun je per onderdeel een inschatting maken van de kosten. Houd altijd wat achter de hand voor onverwachte kosten. Kom je er niet helemaal uit? Onze salesafdeling denkt graag met je mee over het verdelen van het budget. Neem contact op voor advies.

Vraag om advies Ontdek alle locaties

Meer inspiratie items

Een sprookjesachtig kerstdiner in het kasteel
Een sprookjesachtig kerstdiner in het kasteel
  • Zakelijk

Wil je jouw medewerkers bedanken voor hun inzet in 2017? Dan is een kerstdiner of…

Lees meer
Jarige Spar viert feest met Big Tent Trailer
Jarige Spar viert feest met Big Tent Trailer
  • Zakelijk

Als je 85 wordt, is dat alle reden voor een feestje. Zo ook voor Spar Nederland dat…

Lees meer
Gemeente Amersfoort zoekt rust
Gemeente Amersfoort zoekt rust
  • Zakelijk

Soms is het goed om even uit je vertrouwde setting te stappen. Dat was ook de reden…

Lees meer

Neem contact op

Wij helpen je graag met het bedenken en faciliteren van de dag van je leven!

Neem contact op

Beoordeeld met een

8,5
Op basis van 1389 beoordelingen.
  • Service op de dag zelf 8,4
  • Service offertetraject 8,2
  • Flexibiliteit 8,4
  • Gastvrijheid - klantvriendelijkheid 8,8
  • Aankleding en uitstraling locatie 8,9
  • Ligging locatie 8,5
  • Eten & drinken 8,4
  • Prijs-kwaliteitverhouding 8,1
BEST Business <span>DEAL</span>

BEST Business DEAL

Profiteer van een compleet congres voor €53,50 per persoon!

Bekijk deal

Checklist Trouwfeest

Wat komt er allemaal kijken bij een trouwfeest? Is overal aan gedacht?

Gratis checklist

Bekijk ook

  • Alle locaties
  • Trouwen
  • Zakelijk
  • Inspiratie

Samen de beste keuze?

Wij zetten graag onze ervaring in!

Vraag om advies

Of bel direct naar 088 - 000 15 15

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Altijd als eerst op de hoogte van een nieuwe locatie, nieuw thema of arrangement.

Volg ons op social media

Trouwen
  • Bekijk alle trouwlocaties
  • Open dag voor bruidsparen
  • Trouwen bij Kasteelfeesten
  • Over ons
  • Vraag een offerte aan
  • Mijn account
Zakelijk
  • Bekijk alle locaties
  • Feest of bijeenkomst bij Kasteelfeesten
  • Over ons
  • Vraag een offerte aan
Inspiratie
  • Oranjerie De Schaffelaar
  • Open dagen bij de trouwlocaties van Kasteelfeesten
  • De mooiste kastelen om te trouwen in Midden-Nederland
  • Roy en Emily beleven hun droombruiloft op Kasteel Duurstede
Contact
  • 088 - 000 15 15
  • info@kasteelfeesten.nl
  • Contactformulier
Kasteelfeesten
  • Home
  • Privacy statement
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Sitemap
  • Contact
Copyright 2025