Summit shopgedrag in Het Oude Stadhuys

Het winkelgedrag is de afgelopen jaren veranderd. De consument shopt veelvuldig online en zoekt in fysieke winkels een andere beleving. Deze verschuiving bracht Vlehan en FIAR CE samen op één van de beroemdste marktpleinen van Nederland.

Het was de eerste keer dat de beide verenigingen voor consumentenelektronica samen een zogeheten ‘summit’ organiseerden. ,,De verenigingen hebben vrij veel overlap in hun leden, dus een gezamenlijk programma is dan een tijd- en kostenbesparende optie”, vertelt organisator Gertjan van Noort van Top Productions.

 


De fabrikanten en importeurs van witgoed en bruingoed spraken in Stadhuys Gouda over het thema ‘Midden in de markt’. Wat betekent dat anno 2016? Gertjan: ,,Er waren diverse sprekers, waaronder iemand van de ANVR. Reisorganisaties zien hun werkgebied ook verschuiven van offline naar online. Toch weten ze hun bestaansrecht te behouden. In vrijwel iedere branche wordt internet steeds belangrijker. Vandaar dat deze dag deels draaide om de vraag wat je moet doen om bestaansrecht te blijven houden en de klant te binden.”

,,We hebben heel goede reacties gehad op de dag, mede door de locatie. Niet alleen is Gouda goed te bereizen, het stadhuys ligt ook letterlijk midden op de markt. Die handelsfunctie van Gouda spreekt tot de verbeelding.”