Welkoop Retail inspireert ondernemers en bedrijfsleiders

 

Zo’n honderd bedrijfsleiders en ondernemers van winkelformule Welkoop kwamen onlangs naar Amersfoort. In Het Centraal Ketelhuis en Het Oude Magazijn sloten ze hun managementleergang af. “Dat is een Programma van anderhalf jaar over hoe je succesvol een Welkoop-winkel leidt en van tevreden klanten blije klanten maakt. Zo’n intensief traject wil je op een passende manier afronden”, vertelt Marcella Slechtenhorst.

In Het Oude Magazijn stonden de bedrijfsleiders en ondernemers kort stil bij de managementleergang en de ambities van Welkoop. Daarna kwam spreker Jaap Bressers het podium op. In een rolstoel. “Jaap liep een dwarsleasie op toen hij als student in zee dook. Tijdens zijn revalidatie maakte een verpleegster het verschil in zijn leven. Vanuit die ervaring deelde hij hoe je als bedrijf het verschil kunt maken voor jouw klanten.” 

De afsluiting van de dag was weer luchtig. In Het Centraal Ketelhuis wachtten de gasten een buffet, terwijl DJ Vintage Vinyl op verzoek plaatjes uit de  jaren zeventig en tachtig draaide op een omgebouwde piano. "Ontzettend  leuk. We moesten de laatste mensen echt om 20.00 uur de deur uitbezemen.”  

Hoe Welkoop in Amersfoort uitkwam? “Eén van de waarden van Welkoop is authenticiteit. Tegelijkertijd zijn we volop bezig met vernieuwing. Die twee elementen  vonden we in Het Centraal Ketelhuis en Het Oude Magazijn. Ook de benadering sprak me aan. Ze geven je op een heel prettige manier het gevoel  dat jij het allerbelangrijkste bent. En de suggesties die je krijgt zijn  afgestemd op het doel van jouw event. Het voelde echt alsof we samen werkten aan het  succes van ons event.”   

 

Ketelhuis interieur